Fraktpolicy

Leveranspolicy

 

§ 1. lnledning

 

Sörmlands Byggnadsvård AB (fortsatt benämnt "Företaget"), med organisationsnummer: 559455-3751, upprättar denna policy innehållandes villkor gällande leverans av varor till kund.

 

§ 2. Leveransbekraftelse

 

När en beställning har gjorts på webbplatsen skickas en leveransbekräftelse ut till den e-post som angivits i samband med köpet.

 

§ 3. Leverans inom Sverige

 

Varor som ska levereras inom Sverige packas och skickas inom tre bankdagar tran genomfört köp.

 

Varorna levereras av DHL, Postnord och beräknas komma fram till leveransadressen inom tre bankdagar från att beställningen skickats.

Leverans inom Sverige kan endast ske till postombud.

 

För leverans inom Sverige tillkommer en leveransavgift om 120,00 SEK (etthundratjugokronor). Denna summa läggs till totalbeloppet som ska betalas för beställningen.

 

§ 4. Leverans inom EU (Europeiska Unionen)

 

Varor som ska levereras inom Europa packas och skickas inom tre bankdagar tran genomfört köp.

 

Varorna levereras av DHL, UPS och beräknas komma fram till leveransadressen inom åtta bankdagar från att beställningen skickats.

Leverans inom EU kan endast ske till postombud.

 

För leverans inom EU tillkommer en leveransavgift om 199,00 SEK (etthundranittionio kronor). Denna summa läggs till totalbeloppet som ska betalas for beställningen.

 

§ 5. Leveransstatus

 

En kund kan kontrollera statusen på sin leverans på följande sätt: Tracking ID

 

§ 6. Skada vid leverans

 

Har en vara skadats under leverans ska kunden snarast kontakta oss via e-post painfo@woodlife.se. Mailet ska inkludera aktuellt ordernummer samt foto/foton på varans skick.

Levereras en vara skadad föreligger fel och kunden har rätt att antingen hålla inne betalning, kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag (eller ersättning för att själv avhjälpa felet) eller hävning. Mer specifik information kring fel i vara samt hur en reklamation ska gå till framgår av varueklamationspolicy.